8 Ağustos 2017 Salı

Evde Keratin Bakımı

Sizler için hazırladığım makalemde evde keratin bakımı üzerine titiz bir çalışma gerçekleştirdim. Keratin bakımı notkasında keratin nedir , keratin ne işe yarar , evde keratin bakımı nasıl yapılır sorularına cevap aradım.Elde ettiğim verileri ve detayları siz değerli okuyucularımla paylaşıyorum. İyi okumalar dilerim.

Keratin Nedir

Keratin bir protein çeşitidir. Keratin, polipeptit adı verilen zincirden oluşur. Bu polipeptit zinciri ile sülfür köprüsü birbirine bağlanmaktadır. Sülfür köprüleri sülfür atomlarının bulunduğu aminoasitlerin içinde barınmaktadır


Yukarıda anlattığımız biyolojik olayı örneklemek gerekirse; saçlarımız birbirlerine sülfür köprüleriyle bağlı olan keratin moleküllerinden meydana gelmektedir. Saçlarımızda yaşanan değişim ile saçlarımızda ki sülfür bağları kırılır ve zarar görür. Mesela birçok insanın yaptığı saçların dalgalandırılması bu gözle görülmeyen moleküllerin değişikliğe uğraması anlamına gelmektedir. Saçlarımız esnek bir yapıya sahiptir. Bunun sebebi de keratini oluşturan hidrojen bağlarıdır. Hidrojen bağları esnek yapılıdır. Bundan dolayı saçlar hareket eder,şekil alır ve kolay bir şekilde kopma problemi yaşanmaz.

Keratin Ne İşe Yarar


Keratin genellik saç bakımında tercih ettiği bir proteindir. Tabi kadınlar keratinin zaten kendi saç diplerinde ve tırnaklarında üretildiğini düşünmüyorlar Keratin ne işe yarar? Saç bakımında kullanıldığı taktirde keratin, saçlara parlaklık verir. Kırılgan saç yapısını onarır ve yeni kırılmaları azaltır . Çok fazla işlem gören, çok sık ve uzun yıllardır boyanan, çok sık fönlenen, renk açıcılarla ve sıcak işlemlerle yıpranan saçlar kırılmalara, yıpranmalara, kopma ve dökülmelere karşı oldukça zayıftır. Keratin bakımları bu durumları gidermek için kullanılır. Tabiki burada saf bitkisel keratin kullanmanız gereklidir. 

Evde Keratin Bakımı Nasıl Yapılır


Eğer evinizde keratin bakımı yapacaksanız, keratinli maskeyi saçınızda daha fazla bekletmenizde fayda vardır. Ayrıca maskeyi, doakimya.com sitesinden alabileceğiniz keratin, b5 vitamini ve e vitamini ile zenginleştirebilirsiniz. Yapacağınız bakım için kullanabileceğiniz tarif şu şekildedir.

  • 2 yemek kaşığı keratinli maske 
  • 5 ml keratin (doa kimyadaki şişe keratinin yarısı) 
  • 2 çay kaşığı b5 vitamini 
  • 2 çay kaşığı e vitamini 
  • 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı

Yukarıdaki maddeleri karıştırıp saçlarınızda 1-2 saat bekletin saçınızı yıkayın (saçınızda bir gece beklemesi daha iyi olur. Karışım saçınızda beklerken saçınıza bir bone takmanız ve 10 dakikada bir sıcak havluyu saçınıza tutmanız daha faydalı olacaktır, böylece düşük ısı yaptığınız karışımın saçınıza iyice işlemesini sağlar. Sıcak havlu uygulayarak 1 saat bekletmeniz yetecektir. Bu bakımı yaparken saçınıza kesinlikle maşa ile ısı uygulamayın. Eğer vaktiniz varsa maskeyi saçınızda bir gece bekletebilirsiniz.



Keratin Nerelerde Bulunur



  • Havuç 
  • Kavun 
  • Tatlı patates 
  • Mango 
  • Ispanak 
  • Kabak 
  • Brokoli 




Farklı sebzeler ve meyveler keratin barındırırlar. Meyve ve sebzelerin turuncu renkli olanlarında bol miktarda keratine sahiptir. Örneğin, havuç, mango, tatlı patates ve kavun mümkün olduğunca keratin barındırır. Aynı zamanda ıspanak, kabak ve brokoli de keratin içeren besinler arasında sayılabilir.


Evde Keratin Bakımı Yapanlar


Sizler için güzellik merkezlerine giden kadınlarla konuşma fırsatı yarattım. Elde ettiğim , kadınlarından edindiğim bilgileri siz değerli okuyucularıma sunuyorum.

SEDA Y. yaklaşık 45 gündür 10 günde 1 keratin maskesi uygulaması yapıyorum ve saçlarım daha canlı ve daha az dökülmeye başladığını hissediyorum. 

DERYA K. keratin bakımını daha 1 ay önce duymuştum ve bir deneyeyim dedim bende daha 2 kere evde kendim yaptım ve gerçekten müthiş sonuçlar aldım saçlarım kıvırcık olduğu için neredeyse taranması imkansızdı fakat keratin saç maskesini sürdükten sonra saçlarımı kolayca tarayabildim. Daha 2 kere uygulamama rağmen gayet memnunum tavsiye ederim.

8 yorum:

  1. Anlattıklarınız çok güzel şeyler Ben de bir kere denedim Fakat çok memnun kalamadım pek iyi bir sonuç göremedim sadece ilk günlerde biraz memnun kaldım daha sonra hemen etkisini kaybetti Yani sürekli yapmam gerekiyor benim de çalışan bir insan olarak vaktim çok yok araştırdım internette katkısız keratin buldum Evde kendim yaptım o kadar güzel oldu ki anlatamam aradan Tam 3 ay geçmesine rağmen etkisi hala devam ediyor ve saçlarım mis gibi pırıl pırıl parlıyor ve kolay taranıyor ve kopmuyor kırılmıyor çok şükür

    YanıtlaSil
  2. Ben evde keratin bakımım için onarıcı full set kullanıyorum saçlarımın dipten uca keratin bakımını sağlıyorum diyebilirim oldukça etkili ayrıca çok iyi ilgileniyorlar mutlaka denemenizi öneririm

    YanıtlaSil
  3. Ben keratin bakımımı evde kendim yapıyorum önce kuaförde yaptırıyordum ama onlarda kimyasal içerik olduğunu ve belli sürelerde yaptırmazsam saçımın daha kötü olucağını sonradan öğrendim çünkü yaptırdıktan 3 ay sonra falan saçlarım yaptırmadan öncekinden çok daha kötü bir hal aldı o yüzden araştırdım ve doğal keratin seti yapmam gerektiğini gördüm hemen liquid keratin den şipariş verdim kullanınca zaten farkı anladım ama yinede denemek için seti kullanıp 4 ay falan ara verdim saçlarım hala sıkıntısız kalıcı bir etki yani diğeri gibi belli süre sonra daha kötü yapmadı saçlarım için artık başka bir ürün kullanmıyorum bakımından şampuanına kadar saçlarımda sadece liquid keratin kullanıyorum artık. Tabi bunlar bu saçı düzleştiren tamamen kimyasal ve fönden oluşan olay değil sadece bakım için olanlardan bahsediyorum

    YanıtlaSil
  4. bende evde keratin bakımımı sağlamak ve saçlarımı güçlendirmek için intense saf keratin kullanmıştım çok memnun kaldım eğer saçlarınıza daha önce hiç keratin bakımı yaptırmadıysanız bunu mutlaka denemelisiniz başka hiçbir şeye ihtiyaç duymazsınız

    YanıtlaSil
  5. Saçlarıma bu zamana kadar çok bakım denedim ve genel olarak çok uzun uğraşlar verdim bu bakımlara ama evde liquid keratin ile bakım yapmaya başladıktan sonra anladım boşa zaman harcamışım bakım yapıyorum diye kendimi kandırmışım diğer şeylerle şuan kolay ve hızlı bir şekilde evde kalıcı olarak bakım yapıyorum artık liquid keratin sayesinde :)

    YanıtlaSil
  6. Saçlarımdaki yıpranmalardan kesmeden kurtulmak için doğal keratin kullanıyorum. Saçlarımdaki yıpranma kalmıyor doğal keratin sayesinde bunun yanı sıra uzama da oluyor evde keratin botoksu yapmak için patentli keratin vazgeçilmezim oldu. Saçlarım ilk defa bu kadar sağlıklı, bakımlı ve uzunlar.

    YanıtlaSil
  7. Liquid keratin marka ürünlerden bende çok memnun kaldım hepinize tavsiye ederim kızlar. En Önemlisi İse Bilgi için aradığımda gayet ilgililer ve açıklama yapıyorlar sattık bitti gittiye getirmiyorlar

    YanıtlaSil
  8. ben keratin bakımı olarak @keratineczanesi' nin keratin bakım setini kullanıyorum doğal olmasının yanı sıra müşteri memnuniyetine önem veren bir firma tavsiye ederim.

    YanıtlaSil